A nemzetközi sajtó már meg is buktatta Orbán Viktort

Többnapos ünnepet ülnek a haladó nyugati lapok. A Sargenitni-jelentés kapcsán tegnap óta Orbán Viktor és Magyarország lehet a címlapokon, és aminek talán a legjobban örülnek, hogy végre ismét lehet a világot hazánk “rossz példájával” riogatni. De persze az sem utolsó, hogy végre előhúzhatták az eddig fiókok mélyén pihentetett mondásokat, amelyekben gyakran fordulnak elő a “demokrácia” “populista”, “fenyegetés” szavak. Akad olyan is, aki az EU és a populista erők összecsapását vizionálja. 

 


A THE GUARDIAN ELSŐKÉNT AKART CSAPÁST MÉRNI

A The Guardian az elsők között ragadta meg az alkalmat, hogy megénekelje hazánk elmarasztalását, amit a lap hatalmas, az elnyomó illiberalizmus felett aratott győzelemként értékel. A neves lap leírhatta a kedvenc megmondásait, például, hogy “szisztematikus fenyegetés a demokráciára”, illetve nem maradhatott ki az, hogy “szakadást jelenthet az EU domináns jobbközép blokkjában”.  Ami a legszórakoztatóbb az egészben, hogy egy “csapásra” Guardian elővette a brit konzervatívokat is, akiknek elszeparáltsága jól látszik abból, hogy egy “rivális jobbközép tömörülésekben ülnek” és ennek ellenére is Orbán Viktor védelmében szavaztak.

A BLOOMBERG SOHA NEM LÁTOTT BUKÁST ÉS HATALMAS ERŐK KÖZÖTTI ÖSSZECSAPÁST VÍZIONÁL

Az objektív újságírás egyik megfeneklett zászlóshajója a Bloomberg is pezsgőt bontott a Sargentini-jelentés megszavazása után. A lap címlapján cikkezett a történelmi eseményről, melynek címében “soha nem látott bukást” emleget, a cikk szövegében pedig költői túlzásokkal tarkítva emlegeti a “virágzó nacionalizmust”, és azonnal a magyar tőzsde gyengüléséről, lehetséges szankciókról számol be. 

A javaslat most megy az EU vezetéséhez, ahol valószínűleg megmenekül, Magyarország a legkeményebb szankciótól, a szavazati jog visszavonásától, hiszen Lengyelország ígéretet tett arra, hogy megvédi Orbánt

– írja a lap.

Hozzáteszik az EU erői és a populisták felfegyverkeztek, hogy összecsapjanak májusban. 

A CNN A SZOKÁSOS FORMÁJÁT HOZTA

Ha valaki csak a CNN-t olvassa annak valóban úgy tűnhet, mintha itt diktatúra lenne. A csatorna holnapján az objektivitás köntösébe bújtatva írnak a Strassbourg-ban történtekről, majd megemlíti a Stop-Soros törvényt, mint a diktatúra egyik tartóoszlopát. A “populista” szó használata ebben az írásban sem maradhat el, ahogy az sem, hogy a demokratikus választásokon való érvényes szavazások helyett azt írják,  a Fidesz 2010-es választásokon “berobbant” a hatalomba, mintha ez a szavazók akarata nélkül történt volna. Biztos csak véletlen, hogy a cikkbe ágyazva, kapcsolód anyagként egy Orbán Viktor Putyinnal ábrázoló videó is szerepel, ami nem kapcsolódik a Sargentini-jelentéshez.

A REAUTERS SZERINT ORBÁN VIKTOR ISMÉT ELSZIGETELŐDÖTT

A Reuters szintén nem köntörfalazott, amikor a saját általa képzeld igazságot kellett megírni a Sargentini-jelentés kapcsán. A lap kifejtette, mivel az igenek nyertek a szavazáson ezért Orbán Viktor nem mást tett, mint elszigetelődött az erős szövetségeseitől. Ugyanakkor a lap szomorúan megjegyzi azt is, hogy az elmarasztaló ítélet aligha eredményezi azt, hogy végül megvonják Magyarország szavazati jogát. A lap nosztalgikusan visszaemlékszik azokra az időkre, amikor a magyar miniszterelnök a szovjet hatalom ellen emelt szót, szerintük mostanra ez odáig fajult, hogy a parlamenti többséget Orbán Viktor arra használja, hogy lenyomja a bíróságokat, a médiát és az NGO-kat.

Vezető kép: Miniszterelnöki Sajtóiroda / Szecsődi Balázs

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: