Sorvezető mélabús online újságíróknak

Világ legnehezebb dolga az egyre fejlődő, egyre erősödő, egyre magabiztosabbá váló Magyarországon kezdő haladóújságírónaklenni, különösen az online részlegben. Ezen próbálunk most mi – szerény eszközeinkkel – segíteni.

 

 

 

 

Példának okáért bármikor beeshet a szerkesztőségbe egy olyan hír, hogy valahol vidéken egy régi, poros-koszos országutat felújítanak, ráadásul azok közül, amikre eleddig hétről hétre panaszkodtunk, fekáliát, nejlonzacskót fotóztunk rajta. (Illetve kitettük olvasóink fotóit, hiszen kinek van kedve olyan messzire elutazni a csirkés gyorséttermek határolta civilizációból.) Tehát végre megcsinálják, de mégse legyen jó, hiszen semmi örvendezni való nincs semmiben addig, amíg nem az SZDSZ kormányozza újra kidolgozott elméleteik alapján az országot a művelt és világlátott kevesek javára. Az, hogy egy táviroda szenvtelen távolságtartásával beszámolunk az építkezésről, az nem elég, csak Orbán uszályába kergeti a népet, ezt a luxust pedig nem engedhetjük meg magunknak, hiszen mi független, tehát ellenzéki újságírók vagyunk.

Kötelező körök:

  • Adatkéréssel fordultunk az építtető felé, de nem válaszoltak e-mailjeinkre (pedig már kettő percre rányomtunk az küldés gombra), valószínűleg valami sumákság van a dologban, valamit rejtegetnek.
  • Megint egy ajándékba kaptunk valamit, EU-finanszírozza a felújítást.
  • A kivitelező konzorcium egyik tagja két évvel ezelőtt részt vett egy olyan csatornázási munkában, amiben konzorciumi partner volt egy állítólag Mészáros Lőrinc ismeretségi körébe tartozó személy kisebbségi tulajdonában álló vállalkozás.
  • Valaki ezzel megint jól fog járni.
  • Az útfelújításra szükség volt, de az időpontválasztás kérdéseket vet fel.

Helyszíni szemle (olvasók által beküldött fotók) alapján:

  • Régebben ennél sokkal több fa és bokor volt ezen a vidéken.
  • A váltakozó irányú forgalom miatt volt aki fél órát állt a hidegben/hőségben.
  • Feleslegesen épült bicikliút, nem is jár erre senki bringával.
    • Nem épül bicikliút, pedig olvasónk szerint rengeteg bringás jár erre.
  • Ausztriában már nem ilyen aszfalttal dolgoznak.
  • A csordavágási bekötőút aszfaltozása nélkül semmit se ér az egész.
  • A közműveket kellett volna kicserélni előtte.
    • Miért az út alatt viszik a közműveket.
  • Nincs zajvédő fal.
    • A zajvédő fal miatt a barnahasú homoki béka nem jut el párzási helyére.
  • Nincs csapadékelvezető árok.
    • A csapadékelvezető árok miatt fákat vágtak ki.
  • Ez a típusú aszfalt esős időben, 2,3 fokra hűlve csúszóssá, balesetveszélyessé válik; mondjuk ki, Orbán ölni fog.

Emelt szint és a könnyed, moralizálós kérdések:

  • Kinek van itt pénze autóra?
  • Az új úton gyorsabban fognak vezetni, emiatt megnő a balesetveszély; mondjuk ki, Orbán gyilkolni fog.
  • A Kétfarkú Kutyapárt és a Momentum Mozgalom önkéntesei negyedannyiból megépítették volna kalákában.
  • Semmi értelme, olvasónk múltkor lefényképezett egy álló buszt.
  • Mennyivel jobban el lehetett volna költeni ezt a pénzt.
  • A 21. században egy ország gazdaság fejlettségét nem az infrastruktúra, hanem a kiművelt emberfők határozzák meg. Románia mind a kettő területen lehagyott, kekörözött minket.
  • Régi, lassan elfeledetté váló robbanómotoros (benzines) autókra épült, pedig a jövőt az önvezető elektromos szárnyasautók írják.

Mesterfokú sejtetések, hallomások és rossz szájíz:

  • Állítólag egy fideszes nagykutyának a környéken lakik a szeretője, továbbá erre jár vadászni is.
  • Az ország legjobb termőföldjét teszik tönkre vele.
  • A növekvő forgalom miatt már nem lehet csak úgy kiülni, elmélkedni, hallgatni a kabócákat.
  • Eddig terjed a NER kreativitása, az ország leaszfaltozásáig, a betonsivatagig.
  • A közmunkásoknak inkább a piacon kellene rendes munkát találni.
    • Nem vették igénybe a környéken dolgozó közmunkásokat, állítólag üzbég szót is hallani a munkások között.
  • Az újrafeldolgozott műanyag és a felhasznált gumiörlemény aránya alatta maradt a Nyugat-Európában megszokott szintnek.
  • Az építkezés miatt állítólag megnőttek a telekárak, rengeteg szegény ki fog szorulni a környékbeli falvakból, ha lecsökken a menetidő.
    • Az építkezés miatt csökkennek a telekárak, mindenki vesztese ennek a beruházásnak.
  • Nem a helyieknek épül, a budapesti agglomeráció fel fogja falni ezt a rusztikus környéket is.
    • Teljesen felesleges ilyen mindentől bejárhatatlan távolságra lévő, zsákfalvas környékre modern utat építeni.
  • Csak a közelgő önkormányzati választások miatt vágtak bele.

Ítélkezési szakasz, amikor a morál teljes erővel lesújt:

  • Késő tavasszal, vagy kora nyáron kellett volna elkezdeni, nem az iskolakezdés idején.
  • Többen rosszul lettek.
  • A környéken értékes vízbázisok vannak.
  • Ez eddig egy csöndes környék volt, hallottunk olyanról, aki pont az építkezés miatt költözött Londonba.
  • Ettől még nem kerülünk közelebb Romániához.
  • Ettől függetlenül a magyarok rosszkedvűek, 10,5 milliónyian már holnap külföldre költöznének.

Levezetés és melankólia (a legfontosabb rész):

  • Miközben hallgatjuk a betonkeverő hangját, közben már eszükbe se jut, hogy alig pár utcányira milyen nyomorban nőtt fel József Attila, és hogy az az utca ma is csak ugyanazt a nyomort kínálja. Csak odafelé vezet tükörsima út, a nyomorból kifelé már semmi; ez a sztráda jelképe a mai, egyenlőtlen, idegengyűlölő, szívét és lelkét veszítette Magyarországnak.

***

Felhasznált irodalom: mérce.hu, Munk Veronika összes, TGM fogalmazásai, Soros-szervezetek kiadványai, a Gólya presszó illata, 444.hu; valamint az ezeket rövidített formában közreadó Sargentini-jelentés.

 

 

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: