Gyurcsányék megint keresztbe tettek Magyarországnak

Gyurcsányék megint keresztbe tettek Magyarországnak

888.hu

2017. május 14. 12:45

Az Origóhoz nemrég eljutott egy összefoglaló dokumentum, amely az Európai Bizottság Regionális és Várospolitikai Főigazgatóság jelentéstervezetének megállapításait tartalmazza. Ez az az anyag, amely a 2007–2013-as uniós gazdasági ciklus lezárása kapcsán készült el. A jelentéstervezet azt igyekszik feltárni, hogy az előző uniós költségvetési időszakban hogyan teljesítettek Magyarország irányítási és ellenőrzési rendszerei a megvalósult operatív programok kapcsán. Az uniós hatóság leginkább a közbeszerzések lebonyolítására fókuszált, így került terítékre a 2007–2013-as büdzsé kezelésére létrehozott számítógépes monitoringrendszer ügye is. 

A Főigazgatóság arra a megállapításra jutott, hogy a megvalósításánál súlyos szabálytalanságok és hibák is történtek. Az ebben érintett szerződések teljes összege 28,4 milliárd forint. 

Ez a projekt EMIR (egységes monitoring- és informatikai rendszer) néven vált ismertté, a kifejlesztéséért pedig a szintén hírhedt Welt 2000 Kft. felelt. Ennek a rendszernek az volt a dolga, hogy a 2007–2013 között Magyarország számára rendelkezésre álló uniós pénzek kifizetésének informatikai hátterét biztosítsa. Érdemes rögzíteni, hogy az EMIR-en hihetetlenül sok pénz, mintegy 12 ezer milliárd forint folyt át.

Fotó: MTVA – Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap

A Welt 2000-rel kötött állami megbízások nagyon nem voltak rendben

Az idézett dokumentumban az olvasható, hogy 2003. július 25. és 2008. december 31. között sorrendben a Miniszterelnöki Hivatal, a Nemzeti Fejlesztési Hivatal és Nemzeti Fejlesztési Ügynökség összesen nyolc vállalkozási szerződést kötött a céggel az EMIR megalkotására, működtetésére, valamint a továbbfejlesztésére. Ezek teljesítése egészen 2015 decemberéig tartott. Olvass tovább »

A szocik nem hazudnak többet a képünkbe

2017. május 11. 16:58

Az MSZP közleménye szerint a jövőben nem nyilatkoznak a “Fidesz pártsajtójának”, csak az általuk “függetlennek” hazudott médiumoknak.

 

Mindezt Nyakó István jelentette be a budapesti sajtótájékoztatóján. A szocialista politikus a 888.hu-t, az Echo Tv-t, az M1-et, a Tv2-t, az Origót, a Pestisrácok.hu-t, a Magyar Időket, a Lokált, a Ripostot és a Magyar Hírlapot nevezte a Fidesz-pártsajtó részeinek.

Nyakó István és Lukács Zoltán

Fotó: Kozma Zsuzsi

Nyakó István döntésüket azzal magyarázta, hogy szerinte a „fideszesek által közpénzen rekvirált” médiumok állami támogatásokkal kistafírungozva egy nem létező „álomvalóságot” mutatnak be, miközben folyamatosan elferdítik az ellenzéki politikusok nyilatkozatait. Olvass tovább »

AZ AGRESSZIÓ MINT ELLENZÉKI PROGRAM

Úgy tűnik, az ellenzék azt a konzekvenciát vonta le: minden mindegy alapon minden eszközt be kell vetniük a kabinet ledarálására és a lakosság megdolgozására, hogy parányi esélyük lehessen az elkövetkező időszakban. Az a céljuk, hogy az emberek keserüljék meg azt a megbocsáthatatlan ballépést, hogy a nem PC-kompatibilis, hanem az illiberális, progresszióellenesnek titulált pártokat részesítik előnyben, s erről a reakciós elhajlásukról nem hajlandók lemondani az összes közvélemény-kutatás, időközi választások egybehangzó tanúsága szerint.

03_gulyas_mti

Ezen okok játszanak szerepet abban, hogy az ellenzék hozzáállásában egyre brutálisabb tendenciák kezdenek elhatalmasodni.

Nem kell különösebben ecsetelni, miért felháborító annak a jobbikos országgyűlési képviselőnek a trágár – és ha szó szerint vesszük, életveszélyes – fenyegetése, amit példátlan módon az országházi ülésteremben engedett meg magának egy államtitkárnak címezve, frakciója helyeslő röhögcsélésétől kísérve. Az MSZP és az LMP is támogatta, hiszen nem szavazták meg a házbizottságban a büntetését. Olvass tovább »

%d blogger ezt kedveli: