Népszabadság tulajdonosa: Nincs függőségi viszony Orbán és köztem

2016.10.15.

„A Népszabadság az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mivel az emberek már nem érdeklődtek az újság iránt” − mondta Heinrich Pecina osztrák üzletember, a lapot is kiadó Mediworks tulajdonosának, a Vienna Capital Partnersnek (VCP) a vezetője a Profil című osztrák gazdasági hetilap online kiadásában szombaton megjelent interjúban, írja az MTI.

A Népszabadságot kiadó Mediaworks az újságírók átverésével és megalázásával egyik napról a másikra felfüggesztette a nyomtatott Népszabadságot és elérhetetlenné tette az online kiadását, a Nol.hu-t. Az újságíróknak azt mondták költöznek, pizzapartival indul a munka az új helyen, majd miután összepakoltak, belépőkártyáikat, a céges levelezéshez hozzáférésüket letiltották. A szerkesztőség egy darabig a személyes dolgaiért sem tudott bejutni a Népszabadság épületébe.

A szerkesztőség azóta mindent megtesz, hogy tárgyalhasson a lap eladásáról, hogy ne szűnjenek meg örökre, még Bécsbe is kimentek, hogy beszéljenek a kiadó tulajdonosával, a megoldás azonban egyelőre nem látszik. Pecinával sem tudtak beszélni. A Népszabadság kétségtelenül veszteséges volt, ám megszüntetésének módja, kivitelezése politikai okokra utal, ráadásul a hirtelen felfüggesztés, a Nol.hu elérhetetlenné tétele újabb veszteséget is jelentett a kiadónak. Ráadásul a továbbra is meghatározó brandnek számító lap online kiadását azonban épp idén tavasszal kezdték el fejleszteni.

Nagyszabású tervek készültek a Nol.hu megerősítésére. És ezek nemcsak tervek voltak. Információink szerint a kiadó jelentős forrásokat áldozott a online kiadás felfuttatására. Jó nevű újságírókat igazoltak, akiknek a feladata a lap nyomtatott cikkeinek futtatása, és önálló, internetes tartalom elkészítése volt. Még augusztusban, sőt szeptemberben is vettek fel új embereket a Nol.hu-hoz.

Heinrich Pecina az osztrák gazdasági lapnak most úgy nyilatkozott a történteknek csak gazdasági okai vannak. Tájékoztatása szerint a közelmúltban a lap működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente. A lapot kiadó Mediaworks összforgalmának tíz százaléka a Népszabadságból származik, azonban a laphoz köthető kiadások a cég teljes nyereségét negyven százalékkal csökkentik – áll az interjúban.

A cikk szerint Pecina 2015-ben a lapot a szocialista pártnak akarta eladni. Mint fogalmazott, mindent elmond, hogy a Magyar Szocialista Pártnak nem volt “bátorsága”, hogy átvegye az újságot. “A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot” – mondta.

Az üzletember a Profilnak arról is beszélt, hogy kölcsönösen tisztelik egymást Orbán Viktor miniszterelnökkel, függőségi viszony azonban nincsen közöttük.

A Népszabadság szerkesztősége a Facebookon reagált az üzletember nyilatkozatára, mondván: “Pecina Orbánt tiszteli, de a szerkesztőségünket nem.” Úgy fogalmaznak, gyenge lábakon áll az az érv, amely gazdasági okokkal magyarázza a lap megszüntetését, azt pedig megjegyzik, hogy nem volt tudomásuk arról, hogy Pecina 2015-ben el akarta adni a lapot az MSZP-nek.

A szerkesztőség szerint “az állítás azért is sántít, mert Pecina azon a tavaszon vásárolta meg a Szabad Sajtó Alapítvány 27,69 százalékos tulajdonrészét – és szerzett 99,9 százalékos tulajdont – az addigra a kiadói jogoktól megfosztott Népszabadság Zrt.-ben.”

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: