“… azok, akik azt állítják, hogy a szexuális identitás választás kérdése, valójában megtévesztik a fiatalokat”

Nincs lényegi különbség a nők és a férfiak között?

Felháborodást váltott ki Franciaországban, hogy az oktatási minisztérium bevezeti a gender-elméletet a gimnáziumi biológiaoktatásban. Az amerikai radikális feministáktól származó elmélet azt állítja, hogy nincs lényegi különbség a férfi és a nő között, és az embereket nem a nemük, hanem szexuális irányultságuk alapján különbözteti meg.

 

A biztosítékot a biológia könyv “Férfivé vagy nővé válás” címet viselő fejezete verte ki, amely az ellenzők szerint nyíltan átvette a gender-elmélet alapvetéseit.

A harmadikos gimnazisták számára szeptembertől bevezetendő tanterv ellen először a francia katolikus családok egyesülete emelte fel a szavát, nyílt levelet intézve az ügy miatt az oktatási miniszterhez. Ebben a szervezet vezetői egyebek mellett annak tisztázását kérik Luc Chateltől, hogy a magát a tudományosság színeiben feltüntető gender-elméletről mondják ki, az valójában ideológia, és ennek megfelelő módon viszonyuljanak hozzá.

Az egyesület főtitkára úgy véli: azok, akik azt állítják, hogy a szexuális identitás választás kérdése, valójában megtévesztik a fiatalokat. Férfiként vagy nőként, nem pedig egy nemileg semleges lényként születünk – hangsúlyozta Claude Berruer, aki a legnagyobb óvatosságra inti az iskolákat az új tankönyvek kiválasztásánál.

A francia magán iskolahálózat túlnyomó többségét kitevő katolikus oktatásban is hasonló aggodalmak fogalmazódnak meg. A sajtónak nyilatkozó, a témával foglalkozó egyik filozófia tanár egyenesen úgy véli, hogy a mindenféle nemi megkülönböztetés tilalmát hirdető elmélet valójában a homoszexualitás terjesztését és a társadalmak alapvető megváltoztatását célozza.

A Közösség a gyermekekért egyesület elnöke ennél is radikálisabban fogalmaz, úgy vélve, hogy a gender-elmélet nem más, mint “a családok ellen kifejlesztett fegyver”, amennyiben az a szexualitás minden formáját, a homoszexualitást, a bi- és transzexualitást a heteroszexualitással egy szintre akarja helyezni.

A bírálók jellemzőnek tartják az egyik tankönyvben megfogalmazott állítást, amely úgy szól, hogy “amennyiben egy adott társadalmi csoportban erős a heteroszexuális viselkedés támogatása és a homofób magatartás, úgy tagjainak többsége nagy valószínűséggel a heteroszexuális viselkedést fogja választani”.

A katolikus oktatás képviselői a felmerült kifogások ellenére nem akarják teljesen kitiltani ezt a nyugati társadalmakban egyre divatosabb elméletet, de fontosnak tartják, hogy azt alapos kritika tárgyává lehessen tenni.

S. Ráduly János, Franciaország

InfoRádió

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: