Így előzhető meg legegyszerűbben a végzetes szívelégételenség

 

Szívelégtelenség - némi életmódbeli változtatással elejét lehet venni

Szívelégtelenség - némi életmódbeli változtatással elejét lehet venni

Szívelégtelenségről akkor beszélhetünk, ha a szív nem pumpál elegendő vért a test keringési rendszerébe. Ennek leggyakoribb kiváltó oka a szívizom károsodása, például infarktus után. A szakértők szerint némi életmódbeli változtatással elejét lehet venni annak, hogy az ilyen rendellenességnek végzetes kimenetele legyen.

  

Egyéb oka lehet még a szívelégtelenségnek a magas vérnyomás, a szívkoszorúér betegségei, kardiomiopatia, vagy születési rendellenesség – közölte honlapján a British Heart Foundation. Ajánlásuk szerint a szív egészségének megőrzéséhez csupán helyesen kell táplálkozni és aktív életet kell élni.

Kiegyensúlyozott, gyümölcsből és zöldségből, keményítőt, illetve sok fehérjét tartalmazó ételekből álló diétával Nem mindegy milyen a zsírTelített zsírsavak: A hús és tejtermékek (például sajt és vaj) zsírjának, valamint a pálma és kókuszolaj fő összetevői a telített zsírsavak. A szakemberek azt állítják, hogy az összes zsírtartalomnál jóval lényegesebb a telített zsírok fogyasztásának aránya és ezek napi étrendünkben maximum tíz százalékra csökkentése.

Többszörösen telítetlen zsírsavak: Legnagyobb mennyiségben a kukorica- és napraforgóolajban, a kemény héjú gyümölcsökben, némely margarinban és az olajos húsú halakban találhatók.(forrás: med-courier.com)hosszú távon csökkenthetők a szív és érrendszeri rendellenességek kockázata. Különösen figyelni kell arra, hogy megfelelő arányban együnk olajos húsú halakat, zsírokat, sót, és az elfogyasztott alkohol mennyiségére is ügyelni kell – figyelmeztetnek az alapítvány szakértői.

Naponta legalább öt szelet gyümölcsöt és zöldséget, és hetente két adag halat kell megenni, ebből az egyik legyen olajos húsú makréla, pisztráng vagy lazac. Ezzel jelentősen növelhetjük annak esélyét, hogy túléljünk az esetleges szívrohamot.

A telített zsírsavak túlzott fogyasztása emeli a vér koleszterin szintjét. Ez pedig növeli a szív-koszorúér kóros elváltozásának kockázatát. Ezért a BHF inkább a többszörösen telítetlen zsírsavak bevitelét ajánlja, valamint sovány húsok, illetve csökkentett zsírtartalmú tej és zsírszegény sajtok fogyasztását. A kevesebb só és alkohol szintén megvéd a veszélyesen magas vérnyomástól.

A BHF tanulmánya állítja, hogy a középkorúak fizikai aktivitása legalább két évvel meghosszabbítja az élettartam-kilátásaikat, és ugyanezt eredményezi, ha leszoknak a dohányzásról.

Megjegyzik azt is, hogy a szív egy izom, amelynek edzésre van szüksége, hogy megőrizze a kondícióját, és képes legyen ellátni a feladatát: vért áramoltatni a test minden részébe.

Ezért a javaslatuk szerint a hét öt napján kell legalább fél órás könnyű testmozgást végezni. Ennek nem feltétlenül kell futásnak, vagy úszásnak lennie, lehet akár gyaloglás, kertészkedés, vagy lépcsőzés is.

InfoRádió / Daily Telegraph

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: